I november får vi svaret när säsong två av dokusåpan GT Academy USA visas. 16 av
världens snabbaste Gran Turismo-spelare
tävlar mot varandra i verkliga livet på och runt Silverstonebanan i England.
Efter sex avsnitt är det final i början av december. Det är upplagt för krockar
med verkligheten när spelarna tvingas släppa taget runt joysticken.
Det här är
naturligtvis inte en vanlig dokusåpa utan en sex avsnitt lång reklamfilm för Nissan
och Sony PlayStation som producerat serien. Det kallas branded content och reklambyrån
TBWA\Chiat\Day LA är hjärnan bakom hela projektet. Byrån fick för
övrigt ett guld
vid årets Cannes Lions som är världens mest prestigefyllda
reklampris.
Nackdelen är
att det bara tävlas med Nissanbilar vilket å andra sidan inte behöver vara fel.
Vinnaren får i vilket fall chansen att bli professionell i Nissans racingteam.
GT Academy USA
visas på wrestlingkanalen Spike
och på Nissans specialsajt för
programmet.
Bilkänsla: 3/5
Engagemang: 4/5
Engagemang: 4/5
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar