måndag 11 juni 2012

RÄDDARE I NÖDEN


Ett avgörande moment i bilmarknadsföringen handlar om att få folk att sätta sig bakom ratten för en provtur. De flesta förväntar sig av vi ska bli så imponerade av reklamen att vi anmäler oss frivilligt till provturen.
Chevrolet i Brasilien är smartare och har tagit initiativet i situationen när vi är som mest upplagda för en ny bilaffär.
Kampanjen, gjord av lokala byrån Monumenta, har samarbete med bilbärgare och taxifirmor. När folks bilar brakat ihop i rusningstrafiken och behövde bärgas till verkstad är representanter från Chevrolet med en Cobalt, kompakt modell som främst finns på den brasilianska marknaden, på plats för en provtur dit de olycksdrabbade är på väg.
Klart att man gillar en bil i det läget.
Det här är marknadsföring när den är som bäst.



Bilkänsla: 4/5
Engagemang: 5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar