Vi skriver 2012 och fortfarande kan en bil beskrivas som den
älskarinna den tänka bilköparen drömmer om. Reklambloggen Adpulp refererar
till ett nytt avsnitt av Mad Men, med titeln The Other Woman, där
superkreatören Don Draper förklarar för Jaguar att man ska framställa bilen som
”Skönheten du kan lita på." Ett diskret vänsterprassel att roa sig med under övertidskvällar.
Att en bil inte alltid är en bil var kanske nytänkande på
1960-talelet. Det som förvånar är att så lite har förändrats. I en ny
reklamfilm för amerikanska Jaguar heter det att ”…the V8 engine roars, the interior
purrs…” och vi ska förstå att Jaguar XF Sports är en flykt från vardagen
tråkiga rutiner. Don Draper hade inte uttrycket det bättre.
Det blir desto tydligare att reklambyrån Carrot Creative
skrivit ett brev
till, den fiktive, Don Draper där man beklagar föregångarens problem med Jaguar som kund.
Känsla för bil: 2,5 /5
Engagemang: 1,5 /5
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar