En ny Toyotaslogan kommer lastad. |
Bytet sker vid årsskiftet och i samband med lanseringen av
nya Toyota Avalon.
Att företag ibland byter ut sin tagline är inte så konstigt.
Nyligen skrotade till exempel Avis sin We Try Harder efter 50 års användning.
Men det häpnadsväckande med Toyotas Let's Go Places är att
man använde sig av sex reklambyråer
för att få ihop det. Just det sex reklambyråer.
Hur gick det
till? Hur fördelade man arbetet? Det är ju inte ens sex ord.
Amerikanska Toyota-chefen Bill Fay är oerhört entusiastisk.
I ett uttalande förklarar han storheten i detta som de sex reklambyråerna har
författat. "Frasen har en dubbel
innebörd. Både att ta sig till en fysisk plats och att ge sig ut på ett äventyr.
Samtidigt uttrycker frasen optimism och ger ett löftet om spännande innovationer som
berikar människors liv."
Kanske det. Men var det verkligen nödvändigt att använda sex
reklambyråer?
Toyota Avalon 2013 |
Bilkänsla: 2/5
Engagemang: 1,5/5
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar