Vi svenskar anser fortfarande att vi är bäst i världen. Åtminstone
bäst i världen här i Sverige.
En inställning som tydligen smittat av sig på Volvo.
Numera anser Volvo sig jämförbar med de etablerade premiummärkena.
Ja, i vissa fall långt före lyxkonkurrenterna.
Reklambyrån La Comunidad i Florida, som gör reklam riktad mot
spansktalande, har tagit fram en skrytsam iPad-app. När man riktar ”paddan” mot – tja, en
Mercedes – får man reda på att den katalytiska avgasreningen och
trepunktsbältet i Mercan minsann uppfanns på Hisingen i Göteborg.
App:en har fått pris för bästa idé vid reklampriset US Hispanic Idea Awards.
Men som alltid mot den här typen av app:ar: varför ska jag ladda ned app:en
för att gå runt på stan och scanna av andra bilmärken för att få reda på saker
som finns på Wikipedia?
Bilkänsla: 3/5
Engagemang: 1,5/5
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar