lördag 16 juni 2012

VOLVOPADDAN SOM SKRYTER


Vi svenskar anser fortfarande att vi är bäst i världen. Åtminstone bäst i världen här i Sverige.
En inställning som tydligen smittat av sig på Volvo.
Numera anser Volvo sig jämförbar med de etablerade premiummärkena. Ja, i vissa fall långt före lyxkonkurrenterna.
Reklambyrån La Comunidad i Florida, som gör reklam riktad mot spansktalande, har tagit fram en skrytsam iPad-app. När man riktar ”paddan” mot – tja, en Mercedes – får man reda på att den katalytiska avgasreningen och trepunktsbältet i Mercan minsann uppfanns på Hisingen i Göteborg.
App:en har fått pris för bästa idé vid reklampriset US Hispanic Idea Awards.
Men som alltid mot den här typen av app:ar: varför ska jag ladda ned app:en för att gå runt på stan och scanna av andra bilmärken för att få reda på saker som finns på Wikipedia?


Bilkänsla: 3/5
Engagemang: 1,5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar