söndag 14 oktober 2012

NISSAN PÅ DJUPT VATTEN

Vatten är det nya i bilvärlden. Och då pratar vi än så länge inte om drivmedel utan mer lanseringsform.
Konkurrenstrycket i bilindustrin är som bekant tufft och därför är innovationsnivån hög inom marknadsföringen. Ofta finns det även korrelation mellan hur låg profil en bil har och hur mycket marknadsavdelningen tar i.
Nissan Note är till exempel knappast världens coolaste bil. Den lär inte ens hamna på 100-listan. Eller? 

 

Men se sommarens lansering i Yokohama av senaste Note här ovan. Tuffa dj:s, champagne i den japanska natten och ett projektionsfyrverkeri i 3D mot både vattenkaskader och skärmar du aldrig sett tidigare. Notes coolhetspoäng ökar dramatiskt med det här.
USA-byggda Nissan Altima är knappas heller en bil på mångas önskelista. Men lanseringen med 3-projcering på en 40 meter hög vattenridå kanske kan ändra på bilden av trista Altima? Helt omöjligt är det inte. 

 
Bilkänsla: 4/5
Engagemang: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar