Konkurrenstrycket i bilindustrin är som bekant tufft och
därför är innovationsnivån hög inom marknadsföringen. Ofta finns det även
korrelation mellan hur låg profil en bil har och hur mycket marknadsavdelningen
tar i.
Nissan Note är till exempel knappast världens coolaste bil.
Den lär inte ens hamna på 100-listan. Eller?
Men se sommarens lansering i Yokohama av senaste Note här ovan. Tuffa
dj:s, champagne i den japanska natten och ett projektionsfyrverkeri i 3D mot
både vattenkaskader och skärmar du aldrig sett tidigare. Notes coolhetspoäng ökar
dramatiskt med det här.
USA-byggda Nissan Altima är knappas heller en bil på mångas
önskelista. Men lanseringen med 3-projcering på en 40 meter hög vattenridå
kanske kan ändra på bilden av trista Altima? Helt omöjligt är det inte.
Bilkänsla: 4/5
Engagemang: 4/5
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar