Passar tydligen kvinnor. |
De flesta känner till Honda Jazz komplicerade namnhistoria och relation till kvinnliga kroppsdelar.
I Japan, där Jazz heter Fit, lanseras nu ”kvinnoeditionen” She’s
där apostrofen är formad som ett hjärta för att alla ska förstå att det här
verkligen är en bil för kvinnor.
She’s finns i tre färgkombinationer men det är den rosa som
är mest populär. Färgvalet är baserat på de vanligaste kulörerna på ögonskugga
i Japan.
När billacken går i rosa går även stickningarna i klädseln i
rosa och instrumentbrädan har partier med rosa krom.
Men det mest kvinnoinnovativa i bilen är vidrutan med
förstärkt uv-skydd för att minska risken att bli rynkig och AC-anläggningen,
kallad Plasmacluster, där luften är specialbehandlad som förbättrar hyn.
Alltså allt det som kvinnor frågar efter i en bil. Enligt Hondas
modellutvecklare.
Bilkänsla: 1/5
Engagemang: 1/5
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar