Fotboll kan, notera att jag skriver kan, i vissa lägen ta
fram det dummaste hos människor. Läktarkravaller, dåligt öl och en allmän
stenåldersattityd.
Det är lite sorgligt men i fallet med Mercedes charmkampanj
mot Holland kan man ha lite fördragsamhet med eftersom här finns det åtminstone en gnutta humor.
Mercedes analys är att under fotbolls-EM är det omöjligt att
sälja tysk ”Mannschaft” (ett elvamannalag på tyska) till holländarna. Men en
"Frauschaft" då, frågar sig tyskarnas byrå N=5 och utlyser en tävling bland
holländska företag med elva tyskor som pris. Jo, du läste rätt.
Tyskorna levereras i en Mercedes Sprint tillsammans med en
grill, öl-bar och storbilds-tv inför någon av Hollands EM-matcher.
Jo, det är mer än lovligt gubbigt men vad gör inte ett
enkelt bilföretag för att bryta den negativa holländska attityden.
Bilkänsla: 1/5
Engagemang: 3/5
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar