Volkswagen gör kanske den bästa reklamen i världen. Utan
tvekan är man bäst på bilreklam. VW och de byråer man använder sig av
förstår det mänskliga i bilen. Och det uttrycks ofta i relationen mellan föräldrar och barn.
Minns den fantastiska ”The Force” med Little Vader,
en reklam som handlar om hur en pappa kan förverkliga sin sons drömmar med lite
hjälp av en Passat.
The Force gjordes av byrån Deutsch LA som nu gått
vidare med samma tema. Little Vader har vuxit upp, lånat pappas Passat – och
krockat. Pappans kärlek och oro är närvarande i varje bildruta trots att han
inte finns med på bild. Det är stort.
Bilkänsla: 3
Engagemang: 4,5
En beskyddande och kärleksfull far är även temat i DDB
Londons reklam-minidrama-film för Volkswagen Polo. Här balanserar man på gränsen till det
sentimentala men om man själv har en dotter är det omöjligt att värja sig
mot den här hjärtskärande historien.
Bilkänsla: 3
Engagemang: 5
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar