fredag 27 april 2012

APOKALYPSEN I EN MITSUBISHI


Mitsubishi vill gärna var äventyrlig - och smart. Åtminstone i sin marknadskommunikation.

Minns kampanjen där man testkörde en ASX över internet. Svenska produktionsbolaget B-Reel var för övrigt med och utvecklade kampanjen.

Nu har ukrainska byrån Kaffeine gjort mer analog, men mist lika smart, direktreklam för Mitsubishi. En karta som är en kalender att applicera sina drömmars eller mardrömmars bilresor på. 

För att det ska kännas mer modernt är nålarna till kartan utformade som Googles geotaggar. Och följer man kalendern under detta undergångens år 2012 får man uppleva både rymdinvasioner och vulkanutbrott. Men kontentan är att kör du Mitsubishi kan du känna dig säkert. 

Apokalypsunderhållning med en blinkning. 

Bilkänsla: 2,5/5 (tar ett tag att förstå kopplingen till bilen)
Engagerande: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar