Mitsubishi vill gärna var äventyrlig - och smart. Åtminstone
i sin marknadskommunikation.
Minns kampanjen där man testkörde en ASX över internet.
Svenska produktionsbolaget B-Reel
var för övrigt med och utvecklade kampanjen.
Nu har ukrainska byrån Kaffeine gjort mer analog, men mist
lika smart, direktreklam för Mitsubishi. En karta som är en kalender att applicera
sina drömmars eller mardrömmars bilresor på.
För att det ska kännas mer modernt är nålarna till kartan
utformade som Googles geotaggar. Och följer man kalendern under detta
undergångens år 2012 får man uppleva både rymdinvasioner och vulkanutbrott. Men
kontentan är att kör du Mitsubishi kan du känna dig säkert.
Apokalypsunderhållning
med en blinkning.
Bilkänsla: 2,5/5 (tar ett tag att förstå kopplingen till bilen)
Engagerande: 4/5
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar